מוזיאון הוא מקום שאולי לא שקלתם כאפשרות לאירוע שלכם, אבל למוזיאון ישנם יתרונות ייחודיים שאין לשום מקום אחר. עריכת אירוע במוזיאון מאפשרת לכם למנף את החותם התרבותי וליצור יוקרה והתרגשות לפני האירוע, במהלכו ולאחריו.
לרוב המוזיאונים יש ארכיטקטורה מעניינת , עיצוב פנים אטרקטיבי ודקורציה ייחודית, שהם רקע נפלא לעריכת ימי כיף וגיבוש לעובדים או מסיבות ימי הולדת לילדים. מדריכים מומחים מטעם המוזיאון יעבירו את הסדנה, ויאפשרו למשתתפים לקבל גם סיור מודרך במוזיאון, תלוי בצרכים שלכם.
אירוע במוזיאון הוא הזדמנות נהדרת להציע למשתתפים מתנות לאירועים בעיצוב אישי ואומנותי המותאם לאופי המוזיאון. האורחים יוכלו לחוות את האירוע, שמושפע מהמקום המיוחד בו הוא מתקיים, ובסופו גם לקבל מזכרות הולמות, בדמות מתנות לעובדים.
פעילויות לימי גיבוש במוזיאון – כמענה ליעדים שלכם
בחירה במוזיאון המציע פעילויות לגיבוש עובדים, היא הזדמנות לשילוב בין גיבוש ולמידה, בהתאמה אישית. תכנון הפעילות כולה יתחיל בפגישה עם צוות המוזיאון אשר יקשיב לצרכים וליעדים של יום הגיבוש שלכם, כדי לתפור עבורכם מגוון של פעילויות מלמדות, חווייתיות ומעניינות.
פעילויות לגיבוש ולבניית צוות עשויות לתת מענה לצרכים של הארגון שלכם. לכן, לפני שאתם שוטחים את בקשתכם בפני צוות המוזיאון, כדאי לתת את הדעת על היעדים שאתם רוצים להשיג.
-
לשפר את הפריון
שיפור הפריון הוא אחד היעדים הנפוצים ביותר לבניית צוותים. מומחים בתחום הפרודוקטיביות ממליצים לנצל את פעילויות הגיבוש כדי לזהות דרכים לשיפור, מה שנקרא בלשון מקצועית, שלושת ה-P:
- Policies – מדיניות
- Processes – תהליכים
- Procedures – נהלים
אם היעד שלכם הוא לשפר את הפריון, התמקדות באחד הגורמים הללו תוכל להשפיע על רמת התפוקה של העסק, כמו גם לכוון את הפעילויות לכיוון היעד הספציפי שבחרתם.
-
להגביר את המוטיבציה, את הנעת העובדים
פעילויות לבניית צוות, ובמיוחד אלה המתקיימות במוזיאון, מציעות חוויה חושית יוצאת דופן אשר יכולות להגביר את המוטיבציה של העובדים שלכם ולטפח תרבות ארגונית מצליחה. סיומה של הפעילות הסדנאית היא עיבוד מיידי של החוויה שעברו ע"י הפסיכולוג הארגוני ומדריכי הפעילות.
להגביר את שיתופי הפעולה
- אחד היתרונות החשובים ביותר של פעילות לגיבוש הצוות היא האפשרות ליצור שיתופי פעולה רבים יותר בין העובדים.
- במה אמור להתבטא שיתוף הפעולה?
- העובד יודע מי מחבריו הוא בעל הידע הנדרש לו ברגע מסוים, או מי יוכל לתת לו מענה על השאלה אתה הוא מתמודד.
- העובד סומך על חבריו ועל הניסיון שלהם.
- העובד מסוגל לגשת לכל אחד מחבריו לעבודה, כשהוא נזקק לעזרה.
- על ידי יצירת שיתופי פעולה שאנשים חווים יחדיו כקבוצה, העובדים יכולים לבנות מערכות יחסים ולפתח רשת של קשרים מחוץ לתפקיד היומיומי שלהם. יחסים אלה יוכלו לסייע להם גם בעתיד.
-
לעודד יצירתיות
- היש מקום מתאים יותר מהמוזיאון, לאירוע שאמור לעודד יצירתיות?
- כדי לנהל עסק מצליח על בסיס יצירתיות וחדשנות, עליכם להעסיק מגוון של אנשים עם נקודות מבט וסוגי מומחיות שונים, שיוכלו להציף את הארגון ברעיונות טריים.
- משימות לא שגרתיות לבניית צוות, כפי שמציע המוזיאון יתרמו לכם במספר דרכים, לדוגמה הם:
- יעניקו לעובדים הרשאה להשתמש בדמיון שלהם כדי למצוא פתרונות יצירתיים.
- יעבירו את המסר שיצירתיות, והקפצת רעיונות בין חברי הצוות במקום העבודה, הם דבר מבורך.
למה לצפות?
יום הגיבוש יתמקד בסדנה המבוססת על תערוכה ספציפית במוזיאון, והפעילויות יותאמו לצרכי הארגון למשל:
- תערוכת ׳הזמנה לשקט׳ – מציעה סדנת תקשורת. חוויה של תקשורת עם אחרים ללא דיבור וללא שמיעה.
- תערוכת ׳דיאלוג בחשיכה׳ – מציעה סדנה בחשיכה. מסע אתגרי של משימות המתבצעות בחושך מוחלט.
- שתי הסדנאות הללו שומטות מתחת רגליהם של המשתתפים את העוגנים הרגילים המשמשים אותם בחיי היומיום – ראיה, הבעה מילולית ושמיעה – ומאלצת אותם לחוות את העולם בעזרת החושים האחרים, הבולטים פחות בחיים הרגילים.
- עיבוד מידי של האירוע – צוות המוזיאון מאפשר למשתתפים לעבד את החוויה בצוותא בתום הפעילות, בעזרת מומחה להתנהגות ארגונית.
- עלויות – אם דמיינתם מחירים גבוהים, יחסית לעלויות האירוח באולמות מסורתיים, צפו למחירים סבירים למדי, תלוי בתכנית שבה אתם בוחרים.
- כיבוד – מטבע הדברים, אי אפשר להכניס כיבוד לתוך חלל המוזיאון (חוץ מעוגת יום הולדת!). אבל אם תרצו, האירוח יכלול גם עריכת שולחן כיבוד, אליו יוזמנו המשתתפים בתום הפעילות.
- אגב זו הזדמנות לנצל את השולחן הערוך בכול טוב ולהוסיף גם את אותן מתנות ממותגות לימי כיף שהכנתם כשי למשתתפים באירוע. ואם אתם כבר מעניקים מתנות ממותגות, אולי כדאי להוסיף גם את מיתוג המוזיאון, מזכרת נהדרת מאירוע יחיד ומיוחד במינו.