מחנך/ת יקר/ה מרכז "בגובה העיניים" שבמוזיאון הילדים, יוצא בתוכנית חדשה לשנת הלימודים תשע"ו.להלן חומר רקע ומידע לגבי נושא התערוכה השנתית והביקורים עצמם.
מידע אודות הפרוגרמה החינוכית של מוזיאון הילדים
כאשר מדברים על הביטלס מדברים על להקה שעשתה הרבה יותר ממוזיקה. ההשפעה של ארבעת המופלאים נוגעת בתחומי אומנות רבים בין אם אלה היו הכלים בהם הם ניגנו, הסרטים שהם עשו, המודל שהם יצרו ובין השאר גם הבגדים שהם לבשו. הביטלס היא להקה שקל להזדהות איתה, האומנות שלה חוצה גילאים, גבולות ותרבויות. רעיון התערוכה הוא להמחיש שהמוסיקה היא כלי לפיתוח דמיון, יצירתיות וכלי לביטוי אישי. מוזיקה מעוררת רגשות ומביאה לידי ביטוי רגשות וכן המוזיקה היא אמצעי לתקשורת בין אנשים.במהלך הסיור נבין את הכוח שבקבוצה – ארבעה חברים שמצאו שפה מוזיקלית ורעיונית. איך עושים את זה? איך נולד רעיון לשיר? איך הוא מוקלט באולפן הקלטות? איך כלי הנגינה והבחירות המוזיקליות (קצב, מוטיבים מוזיקליים, עיבוד מוזיקלי) משרתים את הרעיון? איך נולד אלבום? כיצד עטיפת האלבום משרתת את הרעיון ואיזה אפקט אומנותי היא מייצרת? כיצד מביאים את כל אלה אל הבמה?אנחנו מאמינים שהמורכבות המוזיקלית של הביטלס לא עומדת בסתירה להתחבבות על אוזניים צעירות, לא משנה באיזה גיל. מתן תרבות לצעירים נותנת להם לגיטימציה להישמע ונותנת ביטוי לערכים של צעירים כצעירים.
1. נשאל את הילדים מהי להקה? האם אתם מכירים להקות? יש להקה שאתם אוהבים? מה גורם לנו לאהוב להקות או אפילו זמרים?להקה – הרכב של מספר אנשים עם מכנה משותף מוזיקלי ורעיוני ששרים ומנגנים.• לאחר שאלת השאלות או חלק מהן בהתאם לגיל הילדים, נספר על להקת הביטלס:הביטלס - הייתה להקה בריטית, שנחשבת על ידי רבים להרכב המוזיקלי החשוב והמשפיע ביותר בכל הזמנים. הלהקה פעלה בשנות ה60 והורכבה מארבעה חברים ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו שנולדו כולם בעיר ליברפול במדינת אנגליה. המוזיקה של הביטלס פופולרית מאוד עד היום בכל רחבי העולם.2. נשאל את הילדים אילו כלי נגינה אתם מכירים? יש כלי נגינה מסוים שאתם אוהבים?• כלי הנגינה העיקריים שהביטלס ניגנו עליהם הם: גיטרה, גיטרה בס, תופים וקלידים.3. נשאל את הילדים על מוזיקה שהם אוהבים? האם קיימים הבדלים בין שירים שמחים (קצביים) לעצובים (איטיים יותר)? כשאתם שומעים שירים מסוימים איך זה גורם לכם להרגיש?
1. I want to hold your hand2. Yellow submarine3. Let it be
בחזרה למידע אודות הפעילות בגובה העיניים