כל מי ששוקד על ארגון יום גיבוש לחברות, יבקש להפיק יום חווייתי וייחודי – מהסוג שהעובדים ידברו עליו ליד מכונת הקפה גם ימים ארוכים לאחר שהוא הסתיים.
הדרך ליום גיבוש חווייתי שכזה, עוברת באיתור המקום המתאים למטרה וחיפוש אחר פעילות מגבשת ומיוחדת – כזאת שתגרום לכל המשתתפים ביום הגיבוש לחברות לקחת בה חלק. כחלק מכך, בעת תכנון יום הגיבוש חשוב לשים דגש על פרמטרים כמו: כמות המשתתפים באותו יום גיבוש, גילאים, המטרות של יום הגיבוש (מלבד הגיבוש עצמו) וכמובן, התקציב אותו אתם מייעדים למטרה. ברוב המקרים ימי גיבוש לחברות ישלבו בתוכם גם כיבוד או ארוחות – ולכן, כדאי גם לקחת את הנושא הזה בחשבון – כאשר תמיד קיימת האפשרות לעצור במסעדה בדרך למקום הנבחר או בדרך חזרה.
מידת ההצלחה של יום גיבוש תלויה רבות בתהליך התכנון שלו – כאשר, ההמלצה היא תכנון קפדני אשר שם דגש על פרטים קטנים כגדולים . בין אותם הפרטים להם יש לדאוג בתהליך של תכנון יום גיבוש: הסעות, כיבוד וארוחות, פעילויות, צ'ופרים ופינוקים מיוחדים וכמובן, לוח זמנים מסודר אשר יכלול את השעות המיועדות לכל אחת מהפעילויות. יום גיבוש לחברות יכול להתקיים במקום אחד או לכלול ביקור במספר מקומות שונים – הכול בהתאם לתקציב ולהעדפות אישיות וארגוניות בנושא. מכיוון שמדובר ביום גיבוש, אחד הדגשים החשובים בתכנון אמור להיות מושם על פעילות הגיבוש עצמה– הפעילויות הנבחרות אמורות לקרב בין העובדים ולגבש אותם – וזאת לצד ההנאה והחוויה אותם הם אמורים לטמון בחובם.
אם גם אתם שוקדים בימים אלו על הפקת יום גיבוש לחברות, חשוב שתכירו גם את האפשרויות הייחודיות והמקוריות ביותר למטרה ואחת מהאפשרויות הללו היא גיבוש במוזיאון הילדים הישראלי. המוזיאון מציע מגוון פעילויות ואפשרויות לימי גיבוש ובין היתר: ימי כיף, סדנאות תקשורת, סדנאות ארגוניות ייעודיות שונות ועוד.. – כך שכל אחד יכול לבחור מתוך ההיצע את המתכון ליום הגיבוש האופטימאלי עבור העובדים. לפרטים נוספים, מוזמנים ליצור קשר כבר היום עם המוזיאון.
חברי הפורום הכלכלי בדאבוס שווייץ, מנהיגי הכלכלה העולמית, היו הראשונים לעבור מסלול בסגנון "דיאלוג בחשיכה" בגרסתו למנהלים. העיקרון פשוט – מנהלים ועובדים בעולם החדש נמצאים במצב של חוסר ודאות ושינויים תמידיים, ודווקא היכולת לשתף פעולה, לחשוב יחד מחוץ לקופסה ולהגיע לתקשורת עמוקה עם הסובבים, היא המפתח להצלחה. יום גיבוש לחברות במסגרת התערוכות יוצאות הדופן של מוזיאון הילדים, יאפשר לעובדי ומנהלי הארגון שלכם להרגיש זאת מקרוב, לעבד את החוויה באופן מודע, ולעבור תהליך עמוק, מרגש ומרתק.
עולם ההדרכות העסקיות משופע באינספור תכנים ופעילויות, אולם כפי שמעידים המשתתפים הרבים, חוויית ההשתתפות בתערוכות שלנו, מפתיעה בכל פעם מחדש בעוצמתה ובמידת החידוש שהיא מביאה עמה. בתערוכות השונות אנו לא רק דנים בצורך בתקשורת מקרבת, הקשבה, הכלה או עבודה משותפת, אנו מתנסים זאת בפועל דרך זוויות ייחודיות מהחיים עצמם.
החוויה האינטנסיבית והייחודית של החשכה במסגרת יום גיבוש לחברות, לוקחת מהמשתתפים את חוש הראיה, מאפשרת להם לראות את עצמם באור חדש, מציתה בהם את הכוחות הפנימיים הטמונים בהם ומעוררת יכולות הקשבה ואינטואיציה שהופכות לעוגן חליפי.
הסדנה מאפשרת למשתתפים התבוננות ורפלקציה על היומיום האישי והארגוני כמו גם על עוצמותיהם ומגבלותיהם ובכך מייצרת תובנות אישיות וצוותיות עמוקות, הנזכרות לאורך זמן ומהוות תשתית ללמידה, התפתחות צמיחה ושינוי.
יום גיבוש לחברות במסגרת המוזיאון יכול לכלול גם את תערוכת הזמנה לשקט וסדנת התקשורת לצוותים בה אנו מוצאים דרכים שונות לתקשר באמצעותן, את תערוכת דיאלוג עם הזמן בה מושם הדגש על תקשורת בין דורית, ואת תערוכת מסע הקסם של הביטלס המאפשרת לצלול לעולם של מוזיקה, קצב והתלהבות צרופה עם הקלאסיקות העל זמניות של הלהקה.
בימינו העובדים מחפשים מקומות עבודה אשר מעריכים אותם ומשקיעים בהם, והם אינם מוכנים להתפשר על כך בעת בחירת מקום העבודה. פעילויות התוכן הייחודיות של מוזיאון הילדים בחולון, מאפשרות למעסיקים להעלות את מיתוגם כמעסיק בשוק העבודה ובעיני עובדיהם, לצבור מוניטין ולהשיג צוות עבודה מגובש ומחוזק יותר בעזרת ארגון יום גיבוש לחברות.
מיתוג מעסיק הוא האופן בו המעסיקים מעלים את ערך החברה בעיני העובדים, זאת גם בעזרת ארגון של ימי כיף או ימי גיבוש לחברות ולא רק בזכות גובה המשכורות. מיתוג המעסיק יכול לחסוך למעסיקים בזמן הדרוש לגיוס עובדים חדשים וכן בתקציב שהגיוס דורש.
אם כך כיצד מעלים את מיתוג המעסיק בפני העובדים? ובן התשובה היא בקיום אחת לתקופה, לפי יכולת החברה, פעילויות מהנות, מגבשות ומעשירות לעובדים. בעזרת ההשקעה בעובדים, יכולים המעסיקים להשיג בקלות הערכה ומוניטין גבוהים יותר לחברה וכן צוות מגובש המפיק תועלת רבה יותר בעבודה.
במוזיאון תוכלו למצוא פעילות מגבשת המתאימה לחברות וארגונים העוסקת בנושא מעניין והוא ההקשבה והתקשורת מזווית ייחודית: השקט. הפעילות "הזמנה לשקט" שמה במרכזה את עולמם של החרשים ואת ההתמודדות היומיומית עם היעדר השמיעה הפיזית. הפעילות חשובה ותורמת רבות לחברות וארגונים שכן היא מעלה לדיון את נושא התקשורת במקומות עבודה ואת חשיבותה.
הפעילות מועברת על ידי מנחים חירשים המעבירים נושאים שונים ומעניינים במהלך הפעילות, למשל כיצד ניתן לתקשר ללא דיבור, היכרות עם שפת העיניים והענקת תשומת לב לרגשותיו של האחר גם מבלי לדבר. במידה ותרצו להעמיק את הפעילות, תוכלו להוסיף גם סדנת שפת הסימנים במהלכה העובדים יכירו את השפה, וכן ילמדו על חשיבות התקשורת בסביבת העבודה.
מעוניינים לארגן יום גיבוש לחברות לעובדים שלכם? אנו מזמינים אתכם לארגן יום מהנה וחוויתי במרכזו הפעילות "דיאלוג בחשיכה". פעילות זו מועברת על ידי מנחים עיוורים וכבדי ראיה, ובמהלכה העובדים יפגשו את ההתמודדויות של העיוורים וכן יכירו מהן החוזקות המפתיעות הטמונות במוגבלות. במהלכה של הפעילות העובדים יעברו סדרה של פעולות יומיומיות בהן ישיבה בבית קפה, שיט בסירה ועוד והכל מתנהל בחושך מוחלט. הפעילות מעלה שאלות שונות הקשורות לתקשורת מקרבת ומעצימה.